Cvičení s internetem? I zadarmo!

Chcete zhubnout, zlepšit si kondici, posilovat nebo vytvarovat postavu? Jestli se vám nechce do posilovny a návody z knížek vás nebaví, je cvičení s internetem pro vás jako stvořené.

Aby mělo cvičení efekt, který by stál za řeč, nezbývá než cvičit pravidelně alespoň několikrát do týdne. Což se sice snadno řekne, ale často je zrovna tohle prvním kamenem úrazu, na kterém se naše odhodlání tříští. Což o to, člověk si vyšetří jeden den v týdnu na plavání nebo něco podobného. Ale třikrát týdně do posilovny? To už je pro většinu z nás přece jen trochu moc.

Jde to i v obýváku

Jenže co s tím? Pro akčnější mezi námi se nabízí třeba pravidelné běhání nebo rychlá chůze. Jenže ruku na srdce, za zimních pošmourných dnů, nebo dokonce večer po návratu z práce a za tmy to také není to pravé ořechové. Ještě že tu je možnost zacvičit si pěkně v teple doma. Na trhu je dost různých instruktážních dévédéček, která si můžeme pustit, kdy se nám zachce. A pak je tu ještě jedno řešení: připojte se k internetu a vyzkoušejte si cvičení s instruktorem úplně zadarmo.

Pro nesmělé

Pro spoustu z nás patří představa, že se ocitneme někde ve fitness centru mezi samými vysportovanými krasavicemi, do kategorie „nejhorší noční můry“. Nejen, že v triku a teplácích ukážeme svoje možná ne úplně ideální proporce, ale teprve teď se určitě ukáže, že na tom s kondicí nejsme nijak oslnivě. A k tomu jsou prý všude kolem tělocvičny ta zrcadla, ve kterých se člověk vidí… Kdo se poznal, tomu bude cvičení v soukromí nejspíš vyhovovat víc. Tady se vám (kromě dětí nebo partnera – vtipálka) nikdo smát nebude.

Ve cvičkách k počítači

Jestli máte doma internetové připojení, máte vyhráno. Protože na síti najdete tolik různých nabídek cvičení, že si zaručeně vyberou i ti nejnáročnější. Stačí zadat do internetového vyhledávače třena „cvičení zdarma“ nebo něco podobného, a pak jen vybírat. Spoustu zajímavých videonahrávek je k nalezení na serveru www.youtube.com. Část z nich je samozřejmě v angličtině, ale zrovna u jednoduchých cvičebních sestav nám případná jazyková bariéra zase tolik vadit nemusí.

Na youtube zadejte například spojení „home exercise“, „home workouts“ nebo opět „cvičení doma“.

České internetové stránky

Dost krátkých lekcí je k nalezení i na českých internetových stránkách. Tady jsou ukázkové lekce obvykle zdarma součástí internetových stránek některého fitcentra nebo posilovny. Díky videoukázkám se „bezbolestně“ podíváme na lekce zumby, pilates, aerobiku i stepaerobiku, powerjógy a mnoha dalších, a můžeme se rozhodnout, co je pro nás to pravé.

Různé druhy cvičení najdete třeba tady: www.kynychova.cz, www.fithall.cz, www.rutina.cz, ww.tenacz.cz, www.bio-life/joga-online.

Můžeme i rehabilitovat

Na internetu kromě vysloveně tréninkových lekcí najdeme i cviky rehabilitační, zaměřené na jednotlivé zdravotní problémy. Můžeme si vybrat, jestli potřebujeme procvičit krční páteř, máme problémy třeba s bederní páteří. A samozřejmě tu najdeme i lekce jógy.

Hlavně si udržet motivaci

Cvičit doma přede počítačovým monitorem má i své stinné stránky. Tím hlavním problémem, na který každý z nás dřív nebo později narazí, je ztráta motivace. Začneme cvičení odkládat na zítřek, protože teď se nám zrovna nechce nebo máme na práci něco důležitějšího. A kromě toho – přece jen ve společnosti dalších lidí a před cvičitelem se člověk snaží víc. Doma hrozí, že budeme odbíhat a nebudeme cvičit tak poctivě. V obýváku čas při cvičení plyne nějak pomaleji, to je známá věc.

Nechat si poradit

Jestli s cvičením teprve začínáte, přece jen by bylo dobré se nejdříve ze všeho poradit s trenérem nebo s fyzioterapeutem. Ten nám vysvětlí, které svalové skupiny bychom měli posilovat a které naopak protahovat (není cvičení jako cvičení) a naučí nás i správně dýchat. Navíc, i když sledujeme cviky na obrazovce, stejně se může stát, že nějaké pohyby nebudeme dělat tak, jak se má.

Co si na doma pořídit?

Jestli jste se právě rozhodli, že ve cvičení vytrváte a nic vás neodradí, bude se vám hodit alespoň základní vybavení. Samozřejmě si pořiďte pěnovou podložku na cvičení (k dostání už zhruba 150 korun). K tomu se budou hodit dvě menší činky (nejlépe takové, u kterých můžeme postupně zvyšovat zátěž tím, že přidáme závaží), fitness míč nebo populární overball a gumový expander. Kdo má hodně místa a velkorysý rozpočet, může si domů přivézt i nějaký z posilovacích strojů, nejlépe takových, které zatěžují celé tělo (crossový trenažer).

Text: Kateřina Rodná

Foto: Shutterstock

Štítky:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Komentáře

Nenechte si ujít další zajímavé články

Pomstil se Luther Římu za výhrůžky?
epochalnisvet.cz

Pomstil se Luther Římu za...

Zaútočil na římskokatolickou církev. Nelíbí se mu...
Výlety bez davů: Přírodní krásy nedaleko Litomyšle
epochanacestach.cz

Výlety bez davů: Přírodní...

Malebné městečko Litomyšl...
Státní zámek Valeč: Vstal jako fénix z popela
epochanacestach.cz

Státní zámek Valeč: Vstal...

Na samé hranici tajemných...
Nový Hyundai Ioniq plug-in hybrid: Tankujte emoce
21stoleti.cz

Nový Hyundai Ioniq plug-in...

Buď slyšíte motor o trochu větší než je...
Bývalý kanadský premiér prý pořádal seance a snažil se spojit s mrtvými
enigmaplus.cz

Bývalý kanadský premiér prý...

Okultní vědy a záhady jsou často považovány...
Kletba Svatováclavské koruny: Stojí za ní papež?
epochaplus.cz

Kletba Svatováclavské koruny:...

Nejcennější součást českých korunovačních klenotů je...
Přízrak v opuštěném domě
nasehvezdy.cz

Přízrak v opuštěném domě

Za letní bouřky jsme se vypravily se sestrou...
Dvě děti, do toho covid. Zhroutila se!
nasehvezdy.cz

Dvě děti, do toho covid....

Hvězda Comebacku vychovává dvě maličké děti....
Očkování dětí neodkládejte, shodují se lékaři
epochaplus.cz

Očkování dětí neodkládejte,...

Pohlavním stykem i dotyky – těmito způsoby se lze...
0 shares