Superpotraviny pro vaše nezlomné zdraví

Pravděpodobně jste už v poslední době zaslechli pojem superpotravina. Co si ale pod ním představit?

Jde o bylinky, koření a semínka obsahující větší množství vitamínů a živin, než všechny ostatní! Vyzkoušejte je a podpořte s nimi své zdraví i imunitu.

Chia semínka ocení nejen diabetici

Jde o poměrně čerstvou novinku na trhu, a přesto je překvapivě seženete v každém větším supermarketu. Chia semínka (čtěte „čia“) pochází ze šalvěje hispánské. Významný je u nich především obsah omega-3 mastných kyselin, vlákniny, bílkovin, vitamínů skupiny B, vitamín A, C či E. Semínka ukrývají ale také fosfor, mangan, sodík, draslík, vápník a železo, z nichž posledně jmenované dobře poslouží především vašim kostem.

Chia semínka mají tu výhodu, že jsou prakticky bez chuti. Můžete je tak přidat téměř do jakéhokoli jídla a vždycky vám dobře poslouží. Jsou také výborná pro diabetiky, protože snižují hladinu krevního cukru. K snídani je doplňte o ovesné vločky, zasypte jimi trochu čerstvého ovoce a zkombinujte s bílým jogurtem. Zdravější snídani byste asi hledali jen těžko. Více informací najdete například na webových stránkách www.chia-seminka.cz.

chia_seminka_shutter
Chia semínka si dopřejte třeba v kombinaci s jogurtem a ovocem.

Goji působí příznivě na funkci jater

Název goji zní exoticky, u nás známe tyto sušené plody spíš pod pojmem kustovnice čínská. Tahle zázračná rostlinka se může pochlubit obsahem 19 aminokyselin a celých 15 procent objemu plodů goji tvoří bílkoviny. Kustovnice navíc nabízí obrovské množství minerálních látek a s topových prvků jako je železo, zinek, vápník nebo selen. Plody goji velmi pozitivně působí na činnost jater i ledvin, skvělé jsou ale také v boji s bakteriemi i plísněmi a mají protizánětlivý účinek.

Sušené plody kustovnice připomínají svým vzhledem i chutí rozinky. Nasypejte si je večer do misky a pojídejte jen tak u televize. Pokud vám zachutnají, rádi je vyměníte za slané chipsy či krekry a podpoříte tak své zdraví. Můžete si ale také připravit lahodný čaj z goji. Nasypejte 3 až 4 lžičky sušených plodů do litru vody a asi 3 minuty vařte, poté sceďte a podávejte. Čaj neslaďte, nebo přidejte lžičku medu. Můžete jej popíjet denně, ovšem po dobu maximálně tří týdnů. Zbylé plody klidně snězte.

goji_kustovnice_caj_shutter
Kustovnice čínská.

Zelený ječmen podpoří nemocné srdce

Jde o travinu pěstovanou v americkém státě Utah na vyschlých minerálních jezerech. Mladý ječmen obsahuje velké množství chlorofylu, který zlepšuje metabolismus, má protizánětlivý účinek a působí příznivě na lidské srdce, cévy i krvetvorbu.

Ječmen obsahuje vitamíny ze skupin B i C, vitamín E, K, H, vlákninu, aminokyseliny a cholin neboli mozkový vitamin. Ten podporuje nervový systém, a může tak snížit pravděpodobnost vzniku Alzheimerovy choroby. Prášek ze zeleného ječmene můžete použít také jako přísadu do tzv. smoothie, tedy zdravého přírodního nápoje. Rozmixujte 2 dcl ovocného džusu podle vaší chuti, přidejte 1 čajovou lžičku zeleného ječmene a půlku banánu. Dobrou chuť!

zeleny_jecmen_shutter
Zelený ječmen je nabytý zdravím.
Štítky: , ,

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Komentáře

Nenechte si ujít další zajímavé články

0 shares