Aby záda nebolela

Jste celá rozlámaná a na posilovnu nemáte čas? Sedavé zaměstnání a monotónní pohyby během práce vedou často k chronickým bolestem zad a krční páteře. Pokud nechcete skončit na rehabilitaci, měla byste si alespoň občas zacvičit a zádové svaly protáhnout a posílit.

Uvolnění bederní páteře a křížovo–kyčelního skloubení

V pozici na všech čtyřech, dáme jednu nohu mírně vpřed a kolébáme se dopředu za hlavou a dozadu za zadečkem, kam až nám to naše tělo dovolí. Pánev necháme kolébat ze strany na stranu. Opakujeme na obě nohy 10x.

Rolování pánve a protažení bederní části zad

Další cvik vleže na zádech je rolování pánve nahoru. S výdechem pomalu zvedáme páteř obratel po obratli nahoru, s pánví nahoře vydržíme, nadechneme se a poté opět s výdechem rolujeme páteř pomalu dolů – snažíme se pokládat obratel po obratli. V tomto cviku nejde o to, abychom se zvedly co nejvýše, ale abychom protáhly páteř. Zároveň posilujeme podbřišek a pánevní dno.

Opakujeme 3–6x.

Rotace páteře na předloktí

Vkleče, opřeni o předloktí položíme jednu ruku za hlavu a za loktem pokrčené ruky otáčíme celé tělo. Snažíme se pohlédnout do stropu za loktem vzhůru. V rotaci vydržíme, několikrát prodýcháme v pozici a poté vrátíme loket zpět na zem a vyměníme ruku. Stejně tak do druhé strany. Na obě strany opakujeme 5x.

Protažení krční páteře

V sedu si podložíme jednu ruku pod zadeček a druhou dáme na ucho. Protahujeme krční páteř. S výdechem jdeme do většího úklonu hlavou a s nádechem lehce zatlačíme hlavou do ruky. Tlak, který vyvineme hlavou, je jen zlomek naší síly. Druhá pozice je ruka za uchem a hlava směřuje šikmo dopředu směrem na prsa.

V poslední pozici dáme obě ruce za hlavu a postupně klesáme a zakulacujeme záda, až položíme lokty na kolena.

Opakujeme na obě strany přibližně 5x do každého směru.

Cvičení s Thera-bandem ve třech pozicích

Pozice1: Gumu a ruce roztahujeme v úrovni pupíku. Zde roztahujeme do šířky, ale ne moc široko, pouze tak, abychom zapojovali mezilopatkové svaly.

Pozice2: Gumu a ruce roztahujeme v úrovni hrudní kosti.

Pozice 3: Gumu a ruce roztahujeme nad hlavou a ramena stahujeme od uší dolů.

Cvičení předvádí: Mgr. Tereza Semrádová, DiS. Studio Fascinace

Text podle instruktorky Terezy Semrádové: Marie Šrámková, foto: Daniel Zahrádka

Štítky: , ,
reklama

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Komentáře

Nenechte si ujít další zajímavé články

Uživatelů tabákových alternativ přibývá
epochaplus.cz

Uživatelů tabákových...

Namísto hořící cigarety nahřívaný tabák nebo elektronická cigareta –...
Pochopila jsem, že jistého nemá člověk nic!
skutecnepribehy.cz

Pochopila jsem, že jistého...

Do svého tichého a neprůbojného...
Vysoký tlak v plicích ohrožuje tisíce Čechů
21stoleti.cz

Vysoký tlak v plicích ohrožuje...

Jste bez dechu a cítíte bolest na hrudi po...
Na kontrolu očí choďte pravidelně
epochalnisvet.cz

Na kontrolu očí choďte...

Většina z nás dříve či později kvůli zraku...
Komfort a elegance chaise longue
rezidenceonline.cz

Komfort a elegance chaise...

Jak dokládají staré fresky, ve své subtilní formě...
Jestřabí: Jurkovičova perla číslo dva
epochanacestach.cz

Jestřabí: Jurkovičova perla...

Postranní rozvinutá křídla,...
Montblanc Haus: Místo stvořené pro inspiraci ke psaní
iluxus.cz

Montblanc Haus: Místo...

Montblanc otevřel brány Montblanc Haus, místa, jež vypráví...
Slavnostní otevření nového dětského hřiště Emilův lesní svět u Stezky korunami stromů Krkonoše
epochaplus.cz

Slavnostní otevření nového dětského...

Stezka korunami stromů Krkonoše pro své návštěvníky...
Místo svatby hrozí rozchod?
nasehvezdy.cz

Místo svatby hrozí rozchod?

Na pohled skvělá, a hlavně...
Marně čeká na žádost o ruku
nasehvezdy.cz

Marně čeká na žádost o ruku

Herečku Anetu...
Kdo skutečně zemřel na kříži? Historické rukopisy tvrdí, že to nebyl Ježíš!
enigmaplus.cz

Kdo skutečně zemřel na kříži?...

Ježíš na Golgotu v den, kdy se začala psát jedna z...
Zdravý rebarborový koláč s kokosem
tisicereceptu.cz

Zdravý rebarborový koláč s...

Vyzkoušejte koláč ve zdravější...
0 shares