Hipopresivo: Víc než jen ploché břicho

Nová dechová cvičební metoda zužuje obvod pasu, zpevňuje pánevní dno, zlepšuje držení těla, sportovní výkony i sexuální funkce a po porodu navrací tělo do normálu.

Método hipopresivo pochází ze Španělska, a jak její název napovídá (hipo=málo, presivo=tlak), při jejím cvičení klesá tlak v hrudní, břišní a pánevní dutině a také v meziobratlových ploténkách, takže páteř uvolňuje a protahuje. Proto je tato metoda dobrá pro muže i ženy s bolestmi zad, hyperlordózou, hyperkifózou, skoliózou a vyhřezlými ploténkami.
Benefity

Navíc toto cvičení pomáhá mírnit stresovou inkontinenci, což je únik kapek moči při smíchu, zvedání něčeho těžkého apod., zužuje pas a zlepšuje držení těla. Změnu pocítíte velmi rychle, již po pár lekcích.

Pro koho se nehodí
Pro lidi s vysokým tlakem a těhotné ženy.

Co se musíte naučit
Při hipopresivu se klade velký důraz na správné držení těla, aby bylo účinné, musíte proto dodržet několik věcí. Nejlepší je proto absolvovat trénink s cvičitelkou, a až budou pro vás úkony automatické, můžete cvičit i doma. Doufáme, že pro vás, kteří nemáte hodiny hipopresiva v dosahu, bude malý kurz Ivy Chalupecké dostatečně srozumitelný. Doporučuje cvičit dvakrát týdně v délce 20–30 minut.

1295 (větší foto, je u něj pro začátek víc textu)
Hipopresivo se cvičí v různých pozicích, ale základ, v němž hlavní roli hraje rovná pozice těla a dýchání, je stejný. Musíte se proto dobře naučit:
• Aktivně vytahovat tělo vzhůru od nohou až po temeno hlavy, jako byste chtěli vyrůst.
• Sklopit bradu dolů, pomocí nastavení paží odtáhnout lopatky od sebe a zatnout sval pylovitý (to je ten, který obaluje prvních devět žeber).
• Správné nádechy a výdechy.

Dýchání (do spodních žeber)
1) Nádech (otevřu žebra, bránice se napíná), výdech (zavřu žebra, bránice se uvolňuje), opakuji ještě jednou.
2) Nádech (otevřu žebra) a pak co největší výdech, na několikrát až do „úplné“‘ prázdnoty v plicích a poté vcucnu břicho (viz obrázek) a snažím se jakoby v břiše falešně nadechovat, ale bez vzduchu a tím otevírat žebra.
Při cviku jsou nohy rozkročené na šířku boků, tělo hrudní kostí dopředu (ženy tomu říkají vyprsit se), paže vytažené dopředu, aby lopatky byly od sebe, ruce kolmo ve výšce pánevních kostí. Nádechy a výdechy a vcucnutí břicha se několikrát opakují.


Sedněte si, sedací kosti opřete o podložku a nohy zkřižte. Tělo je vytažené rovnou z pánve až
po temeno hlav. Bradu sklopte dolů a protáhněte krční páteř. Ramena i paže tlačte dolů, lopatky dejte od sebe (pozor, záda se nesmějí vyhrbit!), hruď směřuje dopředu. Zatněte pylovitý sval, ruce zapřete dolní částí dlaně o kolena a dýchejte podle uvedeného popisu.


Postavte se „na všechny čtyři“, páteř je protažená a rovná od temene hlavy až po kostrč, nohy jsou od sebe na šíři boků, kolena pod pánví, ohnuté špičky. Lokty paží směřují ven, čímž se zatne sval pylovitý, ruce stočte proti sobě a opřete o zem. A opět opakujeme nádech, výdech a hluboké vtažení břicha.


Lehněte si na záda, protáhněte celé tělo, krk, bradu tlačte dolů. Pravou ruku dejte za hlavu, ale ne na zem, pravou nohu zdvihněte a pokrčte v úhlu 90 °. Levá noha je mírně pokrčená, patou tlačte do země, spodní částí levé dlaně tlačte proti pravé noze nad kolenem a naopak a provádějte dechová cvičení.


Postavte se s nohama rozkročenýma na šíři boků, tělo vytažené, hruď dopředu, pohled vzhůru. Lehce rozpažte, ruce přetočte dlaněmi ven, nadechněte se, zpevněte hrudník, lopatky dejte k sobě. Nádech, výdech, nádech, výdech, vcucněte břicho, obraťte dlaně a cvik opakujte.


Jednou nohou vykročte vpřed a mírně ji pokrčte, druhá zůstane ploskou na zemi a je propnutá.
Paže zvedněte nahoru, jako byste podpírali strop. Ramena tlačíte dolů, lopatky od sebe. Od paty zadní nohy až po temeno hlavy se snažíte být v jedné přímce. V této pozici opět opakujte dechová cvičení.

Nohy na šíři boků, chodidla opřená celou vahou o zem. Tělo je vytažené od temen hlavy, brada sklopená, rovný krk. Ruce máte na výšku pánevních kostí, abyste odtáhli lopatky od sebe.
Váhu přeneste celým tělem dopředu. A zase 2x nádech, 2x výdech a vtažení břicha.

Ivana Chalupecká
Osobní trenérka metody hipopresivo, fitness trenérka. Různé fitness techniky se sedm let učila ve Španělsku, až ji nejvíce zaujala Método Hipopresivo. Po návratu do ČR vyučuje toto cvičení v Praze.

Více na www.fitbelly.cz

Text: Marie Skrčená, Foto: Iva Chalupecká

Štítky:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Komentáře

Nenechte si ujít další zajímavé články

Prezident Johnson: Zval si drsňák z Texasu návštěvy na toaletu?
epochalnisvet.cz

Prezident Johnson: Zval si...

Poradce pro národní bezpečnost se cítí nepříjemně....
Hrad Houska a Máchův dopis: Obyčejný podvrh?
epochanacestach.cz

Hrad Houska a Máchův dopis:...

Hrad Houska se těší...
Narodil se malý hrabáč
epochaplus.cz

Narodil se malý hrabáč

25. února 2021 se v Zoo Praha narodilo dlouho...
Doma se sešli dva generálové
nasehvezdy.cz

Doma se sešli dva generálové

O tom, že to v domácnosti Lucie Benešové...
České Holandsko: Naše nejhezčí větrné mlýny
epochanacestach.cz

České Holandsko: Naše nejhezčí...

Větrným mlýnům přála...
Kouzlete s avokádem
nasehvezdy.cz

Kouzlete s avokádem

Kvalitní tuky obsažené v avokádu neprospívají...
Stojí za úspěchem Asyřanů i obojek s vodítkem?
epochaplus.cz

Stojí za úspěchem Asyřanů i...

Aššurbanipal právě rozdrtil jedno z mnoha...
Záhady zámku Bojnice
enigmaplus.cz

Záhady zámku Bojnice

Slovenský zámek v Bojnici měl podobný vývoj jako...
CEITEC přilákal špičkového zahraničního vědce na VUT
21stoleti.cz

CEITEC přilákal špičkového...

Výzkum Erica D. Glowacki je přímo motivovaný...
0 shares