Prstové cvičení proti stresu

Stres se vlastně odehrává v naší hlavě. A tamtéž ho můžeme díky síle představivosti a soustředění také porazit. Jen si to vyzkoušejte, příležitost se určitě objeví.

Základem je představa, že každý prst na ruce reprezentuje určité emoce, které jsou spojené s vnímáním nepříjemné nebo ohrožující situace. Pomocí lehké krátké masáže je dokážeme celkem rychle pozměnit tak, abychom se cítili příjemněji. Potřebujeme se k tomu jen několik minut soustředit.

Palec – odvádí emoce, které vnímáme jako úzkost a obavy.

Ukazováček – pomáhá mírnit stavy strachu, ať už je reálný nebo bezdůvodný.

Prostředníček – je účinný při překonávání zlosti na sebe i na ostatní lidi.

Prsteníček – ovlivňuje překonávání pocitů smutku a deprese.

Malíček – stres překonává obnovováním sebeúcty a víry ve vlastní schopnosti, zvyšuje optimismus.

Jak masírovat?

– Posaďte se na klidném místě, kde vás nikdo nebude rušit.

– Před sebe si položte obrázek ruky, kde jsou rozepsány emoce, jak se s jednotlivými prsty spojují.

– Několikrát zhluboka vydechněte a nadechněte se. Zkuste zklidnit myšlenky a soustředit se jen na své ruce a obrázek před vámi.

– Uchopte palec prsty druhé ruky tak, aby ho zcela ovinuly. Pevně ho sevřete.

– Vydržte asi 1 minutu a snažte se vnímat, jak v palci pulzuje, ale netlačte nadměrně.

– Pak prsty přejeďte od kořene ke špičce palce, jako byste z něj negativní emoce chtěli stáhnout. Představujte si, jak se úzkost a obavy zmírňují a odcházejí. Několikrát opakujte.

– Stejným způsobem pak masírujte další prsty jeden po druhém.

– Nakonec jemně tlačte na střed dlaně bříškem palce druhé ruky po dobu jedné minuty.

– Pro zklidnění stačí masáž jedné ruky, ale můžete totéž opakovat i na druhé.

Doporučujeme: Toto cvičení, které pochází původně z Japonska, můžete zkoušet i jako prevenci proti stresu. Nejlepší čas pro jeho praktikování je ráno, protože po probuzení máme mysl nejméně zaplněnou rušivými myšlenkami. Můžete si pro něj vyhradit 5 minut při ranní hygieně v tichu koupelny. Při pravidelném provádění pomáhá toto cvičení zvyšovat psychickou odolnost a dává schopnost lépe čelit nepříjemným situacím.

Text: Lenka Korandová, foto: PX FUEL

Štítky: , , ,

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Komentáře

Nenechte si ujít další zajímavé články

0 shares