Jak zrychlit metabolismus?

Kdekdo by se nejraději cpal sladkým, ležel před televizí a čekal na jaro. Naštěstí lze podobným choutkám čelit. Když jim povolíte, budete na jaře nešťastní ze špatné fyzičky a kil navíc.

Neodbývejte snídaně

Ze všeho nejdřív vypijte sklenici vlažné vody s citronovou šťávou nebo jablečným octem.Obojí chutná skvěle, obojí nastartuje trávení a spalování tuků. Záleží jen na tom, co vám chutná více. Pak si pochutnejte na pořádné, teplé snídani. Dejte si ovesnou kaši, celozrnný chléb s rozpečeným sýrem nebo toast se ztraceným vejcem. Teplé jídlo vás zasytí a dodá vám energii na celé dopoledne.

Mráz berte vážně

Teploty nižší než minus pět stupňů představují pro tělo velkou zátěž. Pokud nejste dostatečně otužilí, mohou vás po procházce ve velkém mrazu zaskočit bolesti svalů nebo neobvykle velká únava. I když jste dobře oblečení, v mrazu prostě dostává tělo víc zabrat. Proto, když se rtuť na teploměru propadne hluboko dolů, je lepší zůstat doma. Zvláště to platí pro jedince s oslabenou imunitou, diabetiky, kardiaky a astmatiky.

Nepodceňujte pitný režim

V chladu není pocit žízně tak výrazný. Proto se snadno může stát, že budete pít méně, než kolik vaše tělo ve skutečnosti potřebuje. Hlídejte si pitný režim. Každou hodinu vypijte sklenici vody. Do denní spotřeby tekutin se počítají i káva a čaj, jenže ty vás následně o část tekutin zase připraví. Nejlepším nápojem tak zůstává čistá, neperlivá voda. A dejte si blahodárnou polévku, skvěle zavlaží i zahřeje!

Naučte své tělo na chlad

Začít v zimě s otužováním není úplně jednoduché. Ale když si ráno umyjete obličej, zátylek, paže a hruď studenou vodou, nádherně vás to probere. Když se pak utřete ručníkem a vklouznete do oblečení, bude vám za chvilku krásně teplo. Studená voda totiž rozproudí krevní oběh. Venku pro vás pak nevlídné mrazivé povětří nebude představovat tak strašný šok.

Dejte zelené zelenou

V období chladu a kapénkových infekcí je potřeba udržovat si silnou imunitu. Síle čerstvého ovoce a zeleniny se nevyrovnají žádné syntetické vitaminy. Vsaďte na listovou zeleninu a nespletete se. Salát z čerstvého zelí, růžičková kapusta uvařená v páře nebo šetrně připravený kadeřávek jsou skutečnou pokladnicí zdraví prospěšných látek. Navíc díky vysokému obsahu vlákniny zlepší vaše trávení. Nezapomínejte však ani na potraviny, které vám dodají potřebné sacharidy. Vhodný je žitný chléb a brambory. Ale pozor, bez másla a sýra.

Dopřejte si déčko

Od října do dubna může mít naše tělo nedostatek vitaminu D. Důsledkem je špatná nálada, únava, málo energie. Pomoci vám může horské sluníčko, které rády používaly naše maminky a babičky. Z ultrafialového záření si totiž tělo vitamin D vyrobí. Další cestou je dodat tělu rybí tuk. Ten je významným zdrojem vitaminu D. Seženete v lékárnách.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Komentáře

Nenechte si ujít další zajímavé články

Letem světem za jezerními příšerami
enigmaplus.cz

Letem světem za jezerními...

Lochnesskou nestvůru zná každý. Podobných jezer, v...
Rozpoutala Agáta válku?
nasehvezdy.cz

Rozpoutala Agáta válku?

Herečka Dana...
Pablo Picasso: Nejslavnější obraz inspiruje osud města Guernica
epochaplus.cz

Pablo Picasso: Nejslavnější...

Truchlící žena s mrtvým dítětem v náručí, kůň v...
Po stopách chuti: Kdo objevil čaj, kávu a šampaňské?
epochaplus.cz

Po stopách chuti: Kdo objevil...

Jeden nám ráno pomáhá vstát, druhý nás přes den...
Kostel sv. Jana Nepomuckého: Chrám magického čísla pět
epochanacestach.cz

Kostel sv. Jana Nepomuckého:...

Pokud hledáte nejosobitější...
Soubor lidových staveb: Betlém Hlinsko
epochanacestach.cz

Soubor lidových staveb:...

V každém městě si v...
Čeští zoologové zmapovali šíření hlodavců z Asie do Evropy. Pomohly jim genetické stopy z doby ledové.
21stoleti.cz

Čeští zoologové zmapovali...

Mezinárodní tým vedený Pavlem Stopkou z...
Dala mu nůž na krk kvůli svatbě?
nasehvezdy.cz

Dala mu nůž na krk kvůli...

Je to neřízená střela. O SANDŘE...
Manželství jako „továrna na změny“. Jaké změny může vyvolat sňatek?
epochalnisvet.cz

Manželství jako „továrna na...

Manželství – pro někoho zbytečná instituce, pro druhého...
0 shares