Jak zrychlit metabolismus?

Kdekdo by se nejraději cpal sladkým, ležel před televizí a čekal na jaro. Naštěstí lze podobným choutkám čelit. Když jim povolíte, budete na jaře nešťastní ze špatné fyzičky a kil navíc.

Neodbývejte snídaně

Ze všeho nejdřív vypijte sklenici vlažné vody s citronovou šťávou nebo jablečným octem.Obojí chutná skvěle, obojí nastartuje trávení a spalování tuků. Záleží jen na tom, co vám chutná více. Pak si pochutnejte na pořádné, teplé snídani. Dejte si ovesnou kaši, celozrnný chléb s rozpečeným sýrem nebo toast se ztraceným vejcem. Teplé jídlo vás zasytí a dodá vám energii na celé dopoledne.

Mráz berte vážně

Teploty nižší než minus pět stupňů představují pro tělo velkou zátěž. Pokud nejste dostatečně otužilí, mohou vás po procházce ve velkém mrazu zaskočit bolesti svalů nebo neobvykle velká únava. I když jste dobře oblečení, v mrazu prostě dostává tělo víc zabrat. Proto, když se rtuť na teploměru propadne hluboko dolů, je lepší zůstat doma. Zvláště to platí pro jedince s oslabenou imunitou, diabetiky, kardiaky a astmatiky.

Nepodceňujte pitný režim

V chladu není pocit žízně tak výrazný. Proto se snadno může stát, že budete pít méně, než kolik vaše tělo ve skutečnosti potřebuje. Hlídejte si pitný režim. Každou hodinu vypijte sklenici vody. Do denní spotřeby tekutin se počítají i káva a čaj, jenže ty vás následně o část tekutin zase připraví. Nejlepším nápojem tak zůstává čistá, neperlivá voda. A dejte si blahodárnou polévku, skvěle zavlaží i zahřeje!

Naučte své tělo na chlad

Začít v zimě s otužováním není úplně jednoduché. Ale když si ráno umyjete obličej, zátylek, paže a hruď studenou vodou, nádherně vás to probere. Když se pak utřete ručníkem a vklouznete do oblečení, bude vám za chvilku krásně teplo. Studená voda totiž rozproudí krevní oběh. Venku pro vás pak nevlídné mrazivé povětří nebude představovat tak strašný šok.

Dejte zelené zelenou

V období chladu a kapénkových infekcí je potřeba udržovat si silnou imunitu. Síle čerstvého ovoce a zeleniny se nevyrovnají žádné syntetické vitaminy. Vsaďte na listovou zeleninu a nespletete se. Salát z čerstvého zelí, růžičková kapusta uvařená v páře nebo šetrně připravený kadeřávek jsou skutečnou pokladnicí zdraví prospěšných látek. Navíc díky vysokému obsahu vlákniny zlepší vaše trávení. Nezapomínejte však ani na potraviny, které vám dodají potřebné sacharidy. Vhodný je žitný chléb a brambory. Ale pozor, bez másla a sýra.

Dopřejte si déčko

Od října do dubna může mít naše tělo nedostatek vitaminu D. Důsledkem je špatná nálada, únava, málo energie. Pomoci vám může horské sluníčko, které rády používaly naše maminky a babičky. Z ultrafialového záření si totiž tělo vitamin D vyrobí. Další cestou je dodat tělu rybí tuk. Ten je významným zdrojem vitaminu D. Seženete v lékárnách.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Komentáře

Nenechte si ujít další zajímavé články

Zámek a rozhledna v Horšovském Týně
epochanacestach.cz

Zámek a rozhledna v...

Národní kulturní památka...
Vítězové Prémie Otta Wichterleho
epochalnisvet.cz

Vítězové Prémie Otta...

Tři výrazné vědecké talenty z českobudějovického...
VIDEO: Objekt nad New Jersey pozorovaly celé ulice
enigmaplus.cz

VIDEO: Objekt nad New Jersey...

Sociální sítě ve Spojených státech nedávno...
Neničte si vlasy zbytečně
nasehvezdy.cz

Neničte si vlasy zbytečně

O vlasy je třeba dobře pečovat, aby byly zdravé a...
Barrandovské terasy: V Trilobit baru si dávaly dostaveníčka hvězdy stříbrného plátna
epochaplus.cz

Barrandovské terasy: V Trilobit...

Podnikatel Václav M. Havel (1897–1979) se inspiruje...
Fishsurfing používá 200 tisíc uživatelů
epochaplus.cz

Fishsurfing používá 200 tisíc...

Galerie fotografií a videí rybářských úlovků, největší...
Jižní polokoule hlásí rekordní úbytek běžné chřipky
21stoleti.cz

Jižní polokoule hlásí rekordní...

V covidovém tunelu se rozsvěcuje světýlko chřipkové...
Pastýřský koláč jedna báseň
nasehvezdy.cz

Pastýřský koláč jedna báseň

Klasické anglické jídlo z jednoho pekáče...
Historická a modelová železnice Vrčeň
epochanacestach.cz

Historická a modelová...

Nevelký domek v malé...
0 shares