Nejlepší obranou proti zbytečným výdajům v supermarketu stále zůstává lístek s nákupním seznamem. Lákadla totiž začínají už před vchodem do obchodu…
Stánek s občerstvením: Bývá už před vchodem do supermarketu a láká k tomu, aby tu ženy zanechaly své partnery, zatímco budou nakupovat. Podle studií přitom samotné ženy stráví nakupováním dvojnásobnou dobu oproti nakupovaní v páru.
Nákupní vozík: Také jste si všimli, že kolečka často cukají nebo neumožňují rychlejší jízdu? Té někdy brání i lehce nerovný povrch. V obchodě tak musíte strávit více času. Náhodná není ani velká prostornost vozíku.
Bariéry ze zboží: Vypadá to, že právě před vaším příchodem vyskládali do regálů i mezi ně nové zboží. Musíte projíždět pomaleji, více se rozhlížet a možná tak koupíte i zboží, které jste vůbec neplánovali.
Umístění zboží v regálu: Levnější varianty bývají poskládané v nejvyšším nebo naopak nejnižším regálu, pohodlně ve výši očí a ruky je naopak dražší zboží.
Tento fígl ale začal být obecně známý, proto už obchody umísťují do dolních regálů i dražší značkové zboží, takže je třeba vybírat pozorně.
Široké uličky: Spěcháte? Pak asi odbočíte do volnější široké uličky. A ta vás zavede přímo do zadní části obchodu.
Nákupní směr: Vede proti směru hodinových ručiček. Takové uspořádání prý zvyšuje prodej až o 10 %.
Potraviny denní potřeby: Pro čerstvé pečivo nebo mléko obvykle musíte zamířit do zadní části obchodu. Na cestě tam i zpět k pokladně tak budete projíždět mezi bohatou nabídkou dalšího zboží.
Volně vystavené zboží: Působí jako speciální nabídka, ačkoli není za sníženou cenu. Současně zpomaluje průjezd.
Osvětlení: Čerstvé maso a uzeniny vypadají na pultu lépe pod červeným osvětlením, ryby pod modrým, pečivo pod žlutým. Nad ovocem bývá červenožluté osvětlení, nad zeleninou chladné modré. Jejich čerstvost může podporovat i zadní zrcadlová stěna.
Text: Lenka Korandová, foto: PX FUEL